Erasmus+ utveksling til Spania

Fra 15. april til 26. april 2024 er elever fra avdeling Otta i praksis i Spania.

Erasmus+ logo - Klikk for stort bilete

Praksis på ulike plasser

Seks elever fra barne- og ungdomsarbeiderfag (BUA) og seks elever fra helsearbeiderfag (HEA) er i praksis nærmere bestemt Alcalà de Henares/Azuqueca de Henares, Madrid. BUA-elevene i barnehager og HEA-elevene på sykehus. Gled dere til reisebrev som kommer.

Før avreise

Under planleggingsdelen før avreise hadde vi besøk av to studenter fra ÍES San Isidro de Azuqueca de Henares i Spania som er i praksis i Heggelund barnehage, nå Otta barnehage og Smurfen barnehage. Nyttig og lærerikt for våre elever og møte elever fra Spania før avreise.

Elever og lærer står oppstilt i Madrid - Klikk for stort bileteElever fra Nord-Gudbrandsdal vgs. i Spania
Besøk fra Spania  - Klikk for stort bileteBesøk på Otta av to elever fra Spania. Her sammen med elevene fra barne- og ungdomsarbeiderfag som skal til Spania.

Dette er Erasmus+

• Erasmus+ er EUs program for utdanning, opplæring, ungdom og idrett.
  • Det er verdens største utdanningsprogram, og støtter mobilitets- og samarbeidsprosjekter på tvers av landegrensene i hele utdanningsløpet.
  • Budsjettet for perioden 2021-2027 er på 26,5 milliarder euro.
  • Norge deltar i Erasmus+ på lik linje med EUs medlemsland.
  • Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir) er nasjonalt kontor for utdannings- og sportsfeltet. Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) er nasjonalt kontor for ungdomsdelen av programmet.